Friday, July 16, 2010

catatan baru


haluuuuuuuu.....
wah2,mcm tiap kali hr jumaat br dpt ilham nk tls apa. rs mcm beriman ja. cewah... hahahaha. hr ni patik nk bercerita ttg fobia. mcm2 jenis fobia dlm dunia ni. so aku akan pilih beberapa jenis fobia utk dijadikan contoh. fobia bermaksud dimana pesakit mengalami ketakutan yang tak rasional (irrational fears) terhadap sesuatu benda atau situasi yang khusus.

first2 skali aku tau nama sainstifik fobia ialah hydrophobia. kenai fobia ni ms mula2 tgk program realiti tv "faktor takut" atau dlm bhs inggeris fear factor. *sk hati aku ja translate,ah kesah apa. hahahaha. fobia ni fobia atau takut air. mungkin org yg malas mandi pagi msk kategori ni? ha,jwb sendiri. hahaha.

second jenis fobia ialah achluophobia iaitu fobia kpd gelap. so,sapa yg terperangkap dlm lif mayb bleh meroyan kalo ada fobia jenis ni. atau takut nk ttp lampu mlm2 kalo nk tido. tido mst bkk lampu,kalo x mst xleh tido. eh,jgn tuduh aku. aku flexible. tutup ka bkk ka aku bantai tido meleleh air liur sm ja. bahahahaha.

third plak acrophobia yg bermaksud fobia kpd ketinggian. fobia jenis ni ialah fobia plg ramai dkt muka bumi ni. maybe aku pn tergolong dlm kategori ni kot. tp aku sk ja panjat tempat tinggi nk tgk pemandangan cantik. so aku rs aku nk tarik diri la dr group fobia ni. hahahaha.

ok la,ngaku la aku ni dlm kategori hematophobia dan jgk snakephobia. nk tau aku takut apa google la sendirik. jgn malas2. *mcm aku rajin sgt. hahaha. tp yg pasti ada jgk manusia nama lelaki yg biniphobia. pantang bini lalu,trus diam tersipu w'pn beberapa saat yg lalu dia kacau smua anak dara yg lalu dkt situ. hrp2 aku x dpt phobia 2. sbb aku tau aku akan dpt sindrom nama sindromakusayangbiniku pas aku kawen nnt. hehehe.

jumpa lg ye... sayonara~

No comments:

Post a Comment